RSS

Selasa, 14 Disember 2010

SEBUTLAH NAMAKU


Novel ke-8.....aku berhajat nak habiskan semua novel karya MURNI AQILA yang ada di rak novel aku. Membaca 2 buah novelnya aku merasakan aku dekat dengan penulis ni.... tulisannya 'not bad' menghiburkan. Jom kita layan novel ini...

Sinopsis :
AMEELISA sedar betapa cinta hanya akan bermakna jika dua jiwa bersatu. Dan cinta lebih bermakna jika penyatuan itu disertai restu. Namun dia ragu-ragu, cinta siapa yang mampu menakluki hatinya.
Hairul - Romantisnya...Cinta lelaki ini membuai-buai kasih Ameelisa. Hingga rindulah yang menghiasi jiwanya. Tetapi ada insan lain mengharap cinta Hairul.
Tajul - Ngeri apabila memikirkan lelaki inilah yang pernah meragut Ameelisa. Takdir menemukan mereka kembali dalam situasi berbeza. Terlalu baik hingga lebur kenangan pahit semalam.
Johari - Pintu cinta yang dulu tertutup, kini terbuka untuk Ameelisa. Duda berputera dua ini mahu mengulangi cinta yang pernah kecundang. Dia yakin Ameelisa tidak akan mengecewakannya.Pelik... wajah Tajul membayangi Ameelisa di setiap langkah. Bercinta dengan peragut? Dia bingung sendiri. Dan ketahuilah, apa yang kita tahu sebenarnya bukan itu yang terjadi.Sesungguhnya, cinta... sebuah perasaan yang tulus menyayangi sepenuh hati. Persis melodi indah, mendayukan hati. Tetapi, mengapa sukar memahami cinta? Sukar sangatkah?
Komen aku:
Membaca novel ni dari bab 1 sehingga ke bab 14 membuatkan aku pening kepala dengan jalan ceritanya yang tak menarik langsung....novel pertama MURNI AQILA banyak sangat kelemahan berbanding dengan novel ke-2 dan ke-3nya.... Watak utama dah umur 25 tahun tapi masih kebudak-budakan wataknya pada awal penceritaannya. Ada part yang tak logik. Asyik ber'sms' dengan kawan baik...boringnyaaaaaaaaa. Aku kena habiskan juga ni.... baru boleh tahu nak bagi berapa bintang.....
17/12 - Hah tamat juga akhirnya.... actually jalan ceritanya not bad, cuma mungkin oleh kerana ini novel pertama penulis ni so pada rasa aku yang banyak sangat membaca novel daripada pelbagai latarbelakang penulis...penyampaiannyalah yang tak best sebenarnya.......
Untuk novel ni aku bagi 3 1/2 bintang. Berdasarkan novel ke-2 dan ke-3nya penulis ni dah membuat banyak penambahbaikan dari segi penyampaiannya, so tahniah MURNI AQILA.

0 ulasan: