RSS

Sabtu, 18 Disember 2010

RAHSIA PERINDU

Novel ke-10, pilihan aku...masih lagi novel RAM. Aku ada 11 buah novel RAM, malangnya baru baca 2 daripadanya...... bukan tak suka tapi tak terbaca.... Novel RAM ni adalah novel berat, kena hayati betul2 dan tak boleh terganggu konsentrasinya...nanti tak faham so untuk membacanya aku perlukan masa yang betul-betul lapang dan tenang.......
Sinopsis:


Amylia bersetuju membela seorang penjenayah yang kemungkinan besar akan menghadapi hukuman mati mandatori kerana membunuh. Setelah meneliti mental anak guamannya, Amylia mendapati sesuatu yang tidak munasabah berlaku. Dia memohon perintah mahkamah untuk mendapatkan khidmat doktor psikiatri bagi melakukan psikoanalisis.
Dr. Azlan mendapati anak guaman Amylia; Leopard mengalami gangguan mental. Pada masa yang sama, usahanya membela Leopard mendapat rintangan. Amylia yang diburu ketakutan mengalami perubahan emosi. Namun begitu, dia tidak mudah mengalah walaupun nyawanya sentiasa diburu maut oleh pembunuh yang sentiasa mengintai pergerakannya.Perjuangan tetap diteruskan juga.Oleh kerana tidak tertahan menanggung pelbagai dugaan, suatu hari Amylia jatuh pengsan. Dan apabila dia sedar semula, segala-galanya telah berubah.RAHSIA PERINDU penuh debaran yang menggelisahkan pembacaan anda. Sentuhan luar biasa daripada `novelis thriller no. 1 Malaysia’ ini sarat dengan kisah cinta suami isteri yang meruntun perasaan. Saspens sehingga merasakan ada `orang lain’ sedang memerhatikan anda!
Komen aku:
Dah habis baca... pening lalat sekejap nak menghabiskannya. Cerita best, penyampaianpun best tapi pd awal2 cerita aku ingatkan leopard tu lelaki rupa-rupanya perempuan..keh keh keh, tipah tertipu dan tak sangka la pulak Amylia tu rupa-rupanya....ha ha aku boleh agak la dia yang menjadi mastermind untuk segala pembunuhan dan mempunyai 2 watak tapi tak sangka pula RAM nak buat cerita seumpama mimpi dalam mimpi begini... ha ha ha. Bagi sesiapa yang minat dengan tulisan RAM dan belum baca novel ni, bacalah..... biar jadi pening macam aku jugakkkk..........
Walau macamanapun untuk novel ni aku masih bagi solid 5 stars...hah penat bermain dengan teka teki sehingga tak boleh tidur kerana nak menghuraikan misteri pembunuhan..... tahniah RAM.

1 ulasan:

zih@n berkata...

baru baca chapter 2..pnjm dr jiran..