RSS

Sabtu, 4 Disember 2010

CINTA AKU SEADANYA.....


Novel ke-5, pilihan aku....baca sinopsis kat belakang tu macam best jerrrrr.....
Aku memilih novel yang ringan2, bila baca ada rasa seronok.......
Sinopsis:
ANDAI manusia bisa memilih, tidak mungkin ada yang mahu dilahirkan serba kekurangan, apatah lagi penuh kecelaan. Akan tetapi, mana mungkin itu terjadi. Kuasa ALLAH membataskan segalanya. Kerana itu, Syifa menerima segala ketentuan ILAHI dengan penuh redha. Dipujuknya hati setiap kali dicaci hanya kerana mempunyai tanda lahir di pipi. Apa pun bagi Nafisah, Syifa adalah anugerah istimewa dari TUHAN dengan kelebihan tersendiri hingga dia berhajat menyunting Syifa untuk dijadikan isteri buat anaknya, Muszahri. Dan Syifa, nyata terkejut dengan keputusan Muszahri yang sudi menerimanya.
Duka dan malang datang bertimpa. Entah apa silapnya, Muszahri langsung tidak menyentuhnya selepas mereka diijabkabulkan. Luna, gadis yang memuja Muszahri pula tidak jemu-jemu cuba meruntuhkan istana cintanya. Malah kakak kandungnya sendiri, Zahra sering mencurah bicara berbisa mencacinya. Syifa kelelahan. Kalau bahagia bukan tercipta untuknya, apalah daya. Mungkin itu sudah takdirnya... dipandang tanpa hati, mencintai tanpa dicintai.
Komen aku:
Bestnya novel MURNI AQILA ni....aku suka sgt. Bahasanya tak la best mana tapi jalan ceritanya menarik. Mata aku asyik berair je sepanjang membacanya.....sedih. Susahnya dapat suami yang tak ada 'sense' ni.Tahniah untuk penulis ni yang cuba memaparkan jalan cerita yang agak berlainan, menonjolkan watak utama yang tidak cantik/ cacat tetapi baik hati........Untuk novel ini aku bagi 4 1/2 bintang.

0 ulasan: