RSS

Sabtu, 12 Disember 2009

STREET VENDETTA...


13/12/2009- 7.00 am(Ahad)

Aku teruskan lagi pembacaan aku... bermalas-malasan dengan novel sambil baring2. Itupun selepas aku menghabiskan kerja2 rumah. Inilah masanya aku melabelkan novel2 aku dengan warna hijau yang menandakan aku dah baca novel tersebut... Novel di sebelah menjadi pilihan aku kali ini. Masih oleh penulis yang sama tapi menggunakan nama pena yang berbeza. Actually ini nama sebenar penulis tu.... MAZNI AZNITA.

Sinopsis:

Anabella si gadis hipokrit bermata duitan yang gemarkan kekayaan dan gemarkan status. Kojie, si jejaka selekeh..bergaya punk dan sukakan kesederhanaan. Bila kedua-duanya bertemu, dunia seakan mahu runtuh. Kerana sebuah kereta, kedua-duanya dipertemukan dalam situasi aneh. Kerana mengejar sebuah cinta, kedua-duanya saling cuba memahami.Cinta Anabella pada Iqbal membawanya ke Cherating ditemani Kojie, si selekeh yang baik hati. Misi Anabella cuma satu, mahu merebut Iqbal dari tangan si Tumirah Kuncup aka Mira. Namun di sana dia mula memahami sesuatu yang cinta monyet sewaktu remajanya tidak lagi sama seperti yang diharapkannya.Perpisahannya terakhirnya dengan Kojie di Cherating entah kenapa sering membuahkan rindu. Anehnya bila dia bertemu Fakruzi, si jejaka tampan yang memiliki iras senyuman Kojie, Anabella mula dihimpit keliru. Siapa Kojie? Siapa pula Fakruzi? Semuanya akan terjawab di dalam Street Vendetta. Love is always a beautiful things in our heart. Sweet and Sour!!

Komen aku:

15/12/2009, 9.00 pm. aku menamatkan pembacaan aku. Dalam sakit kepala kerana batuk yang berterusan, aku gagahi juga diri untuk meniti ayat baris demi baris seterusnya terus menghayati jalan cerita yang kadang kala humor dan kadang kala serius, cerita yang humor tak humor nak dikatakan romatik tak la romantik sangat...sedang-sedang kata orang. Street Vendetta...aku tak tahu maknanya, kerana tak terjumpa la pulak perkataan ini dalam novel. Kena cari dalam internet la kot ni... Kalau tak dihayati betul-betul bikin pening kepala nak pastikan hero ni samada kojie @ fakruzi ...samada mana satu hidup mana satu mati... Tak ada la susah sangat nak teka sebenarnya tapi nak tahu juga macamana kita boleh tahu fakruzi tu adalah kojie sebenarnya. Untuk novel ini aku bagi 4 bintang. Semoga Mazni Aznita akan terus melahirkan karya-karya yang seronok untuk dibaca...

0 ulasan: