RSS

Ahad, 23 Ogos 2009

ILHAM HATI...


Seminggu jugalah aku mengadap novel yang satu ini... nak kata tak best , best juga sebenarnya.... mungkin jadi tak berapa best sebab aku membacanya dalam waktu yang agak lama dan dengan kepala yang tak pernah lapang...banyak kerja beb. Baca novel hanya untuk berehat sekejap yang kadang2 menjadi lama juga... he he. Sekarang ni cuti sekolah sepatutnya aku boleh releks tapi lain pula jadinya.... aku sibuk buat persediaan untuk anak2 murid aku yang nak periksa percubaan PMR lepas cuti ni... itulah elok2 dah ada tarikh periksa dibawa pula tangguh2, kan dah susah tu... pada aku tak praktikallah kerana wabak H1N1 ni, periksa pula nak tangguh2. Wabak penyakit ni bila akan berhenti agaknya, minggu ni sekolah ini bercuti minggu depan mungkin sekolah lain pula yang akan cuti so tak kan periksa asyik nak tangguh saja kalau ada sekolah yang cuti... uwaaa..
Eh ke lain pula aku terbabas....
Sinopsis:
RIAN tidak pernah membayangkan hidupmya akan berubah sekelip mata. Namun, itu yg terjadi apabila dia terjaga pd suatu hari. Kemunculan Hanif yg diperkenalkan sebagai suami amat mengejutkan kerana dia tidak mengenali siapa lelaki itu.Lantaran keliru dgn yg berlaku, Rian tekad mencari jawapan. Sayangnya saat perasaan kasih mula bertunas, dia kecewa. Hanif seakan berdendam atas apa yg berlaku seolah2 tidak mahu Rian wujud dlm hidupnya.Lantas apa perlunya Rian membina kenangan lalu jika sekadar utk dimusnahkan oleh lelaki itu? Adilkah dia dihukum sedemikina rupa?
Komen aku:
Kira oklah kerana penulis telah ada nama, tapi rasanya novel2 terdahulu lagi best untuk diingati.....semacam penulisnya kehabisan idea saja, tak ada kelainan berbanding novel2nya yang terdahulu.....
Berbaloi dibeli untuk dijadikan koleksi .... Untuk novel ini aku beri 4 bintang. Teruskan menghasilkan novel yang lebih seronok untuk dibaca kalau boleh lain dari yang lain...

0 ulasan: