RSS

Khamis, 4 November 2010

DEDALU DI HATI....


Aku dah ada novel DEDALU DI HATI yang diterbitkan oleh Ibook Publication. Dulu dengan susah payah jugalah aku mendapatkannya. Khabarnya penerbit terdahulu tu dah tutup.... dan khabarnya juga DEDALU DI HATI akan diterbitkan semula oleh penerbit lain.
Sempena FESTIVAL novel 1Malaysia tempohari di TTC K. Terengganu, aku dengan tidak sengaja tersinggahlah kerana hajat di hati nak mencari novel terbaru NB, HUJANPUN MENARI.
Terkejut juga la aku melihat keadaan festival tak macam festivalpun... dah la booth banyak yang kosong, yang adapun hanya satu dua je, pun bagaikan hidup segan mati tak mahu. Akupun tak pasti berapa percent diskaun yang diberi. Masa aku tanya ada diskaun tak, depa jawab ada...aku dengar depa cakap 5%, bukan seorang tapi 2 orang yang cakap benda yang serupa....tapi 'time' aku bayar depa hanya potong 90 sen. So aku 'confius' la samada 5% atau 90 sen.... Hajat hati pada mulanya nak beli la beberapa buah tapi kalau 5% je diskaun baik tak payah ada festivalpun tak apa....kat Pustaka Seri Intan aku boleh dapat 15% untuk novel...

Dekat dengan gerai aku lihat beberapa orang penulis novel duk je berbaris menanti peminat datang ambik signature... so aku lepaskan Si Sulung ke situ mendapatkan tandatangan ANITA ARUSZI....boleh la aku tayang kat member aku SALBIAH....... jangan marah ...SAL....aku beli sebuah lagi DEDALU DI HATI....

0 ulasan: