RSS

Rabu, 17 November 2010

HUJAN PUN MENARI

Dah lama aku tak berkesempatan untuk membaca novel....bukan tak sentuh langsung tapi aku tak mampu nak menghabiskannya kerana hambatan waktu. Kadang-kadang aku tertekan kerananya.....
Cuti akhir tahun dah pun bermula, selain berhajat untuk mengemas rumah sekemas-kemasnya aku juga menyimpan hajat yang besar iaitu aku nak menghabiskan sekurang-kurangnya 10 buah novel.... Harap-harapnya perancangan aku akan menjadi kenyataan.....
Aku bermula dengan novel penulis ini.....jeng-jeng-jeng
Sinopsis:
Peritnya melihat emak diduakan. Walau emak begitu sempurna, tapi abah mencari lain. Hendak dimarah, kasih abah mencari lain. Hendak dimarah, kasih abah pada keluarga tidak pernah berubah. Abah pergi, meninggalkan emak yang mahu tidak mahu, harus tabah. Sebagai anak sulong, Muna mengerti, dia dengan emak harus berganding bahu. Empat adiknya perlu dipandu. Kehidupan perlu diteruskan.
Dalam kepayahan menempuh onak kehidupan… ketika gelap, ketika cahaya suram… Sejauh mana Muna pergi, betapa deras langkahnya berlari… Qurban… lelaki itu tetap di sisi.

Komen aku:
Dah seminggu bercuti, aku baru berjaya tamatkan sebuah novel. Confius dengan diri sendiri...aku ni membaca ke mengeja...
Ha ha tapi kan novel NB ni boleh tahan tebalnya...hampir 900 ms. Membaca novel ini aku gagal mencapai target yang aku buat sendiri iaitu 4 1/2 hari untuk sebuah novel, aku mesti menghabiskan novel dalam tempoh tersebut disamping membuat kerja2 rumah yang lain....
Novel ini rasanya tak rugi dibeli, best la macam novel2nya yang terdahulu. Tapi rasanya aku lebih suka novel2 AKU BUKAN BILLY MILLIGAN, RANTING CINTA SI PLATO dan SETIAP JUMAAT. Membaca novel ini sama saja feelingnya semasa aku membaca novelnya yang bertajuk MURNI KASIH dan LAYANG2 BERTALI KACA....
Walaubagaimanapun penulis yang bagus akan sentiasa menghasilkan novel yang bagus dengan penyampaiannya yang bersahaja...tahniah untuk NB, teruskan berkarya.....Untuk novel ini aku bagi 4 1/2 bintang....

0 ulasan: