RSS

Rabu, 30 Jun 2010

MENCARI JALAN KE SYURGA


Novel baru yang dibeli terus dari Kaki Novel. Teringin sangat nak baca bila kekawan kata best....Aku mula baca novel ini bila rasa bosan menunggu Hubby berjumpa doktor dan buat 'checking jantung' pada sebelah petangnya.... Sebenarnya boleh dikatakan sama banyak membaca dan tertidur di sofa menunggu...apa nak buat badan letih, tiba saja dari Trg waktu pagi terus je ke IJN, then lepak kat ruang menunggu tanpa mandi dan tak cukup tidur dan tak cukup makan juga....

Sinopsis:

Satu kemalangan tragis telah meragut semua yang Khirana miliki; memorinya dan juga insan tercinta. Setelah dua tahun koma, dia bangkit semula lalu bertatih untuk memulakan hidup baharu dan berubah menjadi insan yang berbeza.

Namun, kemunculan Shahrul Azwan telah memaksa Khirana berhadapan dengan dosa semalamnya. Kebencian dan dendam kesumat lelaki itu membuatkan Khirana berjuang untuk mengembalikan semula ingatannya. Bayangan hitam mula menghantui diri dan cuba untuk menyesatkan laluannya. Dugaan yang datang bertimpa-timpa hampir melemahkan imannya.Di mata Shahrul Azwan, Khirana adalah seorang perempuan jalang yang telah menghancurkan maruah keluarganya. Hutang nyawa mesti dibalas dengan nyawa! Namun dia buntu apabila setiap kali menyakiti wanita itu, hatinya turut sama terluka. Keperibadian Khirana telah meruntuhkan tembok kebencian di dalam dirinya. Bila hati sudah tertawan, dia terpaksa memilih di antara keluarga dan cintanya. Walau jalan mana yang dipilih, kesudahannya pasti menuntut satu jiwa sebagai pertaruhan.
Komen aku:
Novel yang sangat menarik untuk dibaca. Aku tidak melepaskan peluang untuk membacanya di hospital, di hotel dan di stesen bas dan di mana jua jika berkesempatan tapi lama juga baru aku boleh menghabiskannya....4 hari Uhuuuuuu. Untuk novel ini aku bagi 4 1/2 bintang. Tak rugi la membelinya untuk dijadikan koleksi.

0 ulasan: