RSS

Rabu, 16 Jun 2010

AKU TUAN PUNYA NOVEL....


Kawan atau adik2 aku nak pinjam....pinjamlah tetapi mesti menjaganya dengan baik. Setiap kali meminjam dikira adalah tempoh percubaan. Apabila memulang mesti dalam keadaan yang baik. Begitu keadaannya novel semasa dipinjamkan, begitulah sepatutnya keadaan novel semasa memulangkannya. Kalau tidak lulus ujian percubaan itu, lain kali....SORRY!!!!

Kalau dah rasminya meminjam, janganlah dipinjamkan lagi kepada orang lain. Ini sangat aku titik beratkan, bayangkan sajalah kalau dah banyak tangan, novelpun dah tak rupa novel lagi.....

Peraturan tidak terhad kepada kawan-kawan a.k.a sahabat sahaja, ini dipanjangkan juga kepada adik2 aku yang dakwanya suka sangat baca novel, malangnya sebuah novel sebulanpun tak habis lagi.... Akupun 'confuse' gak ni, depa ni membaca ke mengeja....Lepas tu bila hantar, bukan renyuk lagi tapi dah koyak rabak.... Aku sayangkan novel lebih dari aku sayangkan duit yang sama nilainya...... Kalau kelahi dengan suamipun jangan la guna novel aku untuk pertahankan diri. Carilah pinggan mangkuk ke... Jangan la bagi anak-anak buat main, novel tu 2, 3 puluh ringgit bukannya 2,3 ringgit...Apa la engkau orang ni...........


1 ulasan:

SpaRkLE NigHt88 berkata...

salam, akk der sewakan buku novel ek? lao der leh x msj sy.. 0172765389 niza.. sy ingat nk sewa buku.. huhu