RSS

Jumaat, 28 Mei 2010

SAAT KAU KATA CINTA

Aku dah membacanya beberapa bab sebelum disambar oleh adik aku Fatihah . Katanya dia memerlukan bahan bacaan untuk menemani dia menunggu emak di wad... So aku rela la berkorban untuk tidak membacanya...
Tapi nampaknya after 2 weeks dia masih belum membacanya, maka aku mengambilkan semula kerana aku merasakan dia terlalu sibuk untuk mentelaah novel2. Dia lebih selesa berinternet...maklumlah HUSM Kubang Kerian ada banyak WIFI percuma....
Sinopsis
Melihat gambar-gambar Nuril bersama Hijaz sewaktu percutian mereka di Paris membuatkan hati Darwina tersentak. Namun dia tiada kekuatan untuk menceritakan kepada Nuril hal yang sebenar. Bimbang Nuril akan mengambil tindakan di luar jangkaan. Lalu, ‘direlakan’ episod cinta anak-anak sekolah antara dia dengan Hijaz berakhir dengan kehancuran.
Takdir menemukan Darwina dengan Azril. Lelaki itulah sandarannya untuk membina bahagia. Sedang hatinya diulit cinta, dia bertemu dengan Syafi sewaktu kunjungannya ke United Kingdom. Pertemuan yang tidak meninggalkan tanda di dalam hati kerana di tanah air sudah ada yang merindu.
Tanpa diduga, sekali lagi dia diuji. Bahagia yang diharap, derita yang tiba. Emosi Darwina menjadi seperti roller coaster apabila Azril rupa-rupanya berdusta dalam bercinta.
Kemunculan Hijaz setelah sekian lama menghilang membuatkan hati Darwina kacau. Lelaki itu tidak per nah jemu merayu jiwanya. Benarkah hadirnya Syafi sebagai penyelamat rumah tangga Hijaz dan Nuril? :
Komen aku:
Uhu...best jugak la, boleh la bagi 4 bintang.... Ada pengajaran tersirat untuk anak2 sekolah supaya tidak taksud kepada cinta, kerana kita tak tahu apa yang akan berlaku di masa hadapan...Jauh perjalanan kita akan jumpa macam2 perkara dan macam2 orang...

0 ulasan: