RSS

Ahad, 14 Mac 2010

KERANA TERLUKA...

Aku baru tahu...penulis Aida Adriani ni adalah junior aku masa sekolah menengah dulu...kat mana ya, ha ha sekitar KT ni aje....tak jauh. Tapi bila tengok gambarnya aku tak boleh ingat yang mana satu... sorry. Tapi aku suka dengan karya2nya sebelum ini..membuatkan aku membaca novel ini tanpa sedar....
Sinopsis:
NUDRA HANEEM... hidupnya sering saja diduga. Bahagia baginya bagaikan bintang yg bertaburan di langit; indah tetapi tidak tergapai dek tangan. Sedari kecil hidup tanpa kasih sayang ibu & ayah, sekadar menumpang kasih org dan bila dewasa, kasih dan cintanya diuji lagi.kehadiran ISKANDAR memberikannya kebahagiaan di saat diri memerlukan perhatian. Namun rahsia keluarga yg tersimpans ekian lama telah menguji kasih iskandar padanya. Atnara kasih ibu dan kasih kekasih yg manakah harus dikorbankan? demi maruah, demi agama, sanggupkah cinta jadi taruhan?"Cinta bukan matematik Nudra. Satu cinta bahagi dua bukannya setengah.""Saya juga bimbang Is, kalau kekuatan saya hilang dalma keadaan payah begini."bukankah cinta memerlukan pengorbanan? Ah... tapi tidak selamanya hati teguh andai cinta terus-terusan diuji. Sekali terluka parutnya tinggal sampai bila2. lalu apa lagi yg terbaik selain nekad mengikut kata hati? Kerana... itu adalah lebih baik daripada merelakan diri hidup bahagia dalam kepura-puraan!
Komen aku:
Memang best....aku hanya menghabiskannya dalam masa sehari sahaja. Bahasanya menarik, tak boring baca walaupun geram dengan heronya yang terlalu patuh dan tidak tetap pendirian dan heroinnya yang memang boleh dapat payung emas la... He he, ada ke orang sebaik Nudra Haneem ni di alam realiti... kalau aku la....
Untuk novel ni aku bagi 4 1/2 bintang.... mantap beb.

0 ulasan: