RSS

Khamis, 10 Disember 2009

BUNGA SYURGA...

11/12/2009 ( 5 pagi )

Pembacaan aku seterusnya masih lagi buah tangan Anita Aruszi kerana aku ingin melihat kelainan dalam karya-karyanya.

sinopsis:

Riffki - Dia melihat cinta pertamanya dalam wajah suci sang gadis yang dahagakan secangkir kasih. Namun dingin hati lelakinya terus menolak kehadiran rasa dalam diri. Pertemuan demi pertemuan membibit rasa rindu. Tetapi sayang yang tidak terucap seumpama racun menjalar. Bila hati semakin tidak tertahan, kesakitan terasa perit mencengkam. Cinta sepatutnya memberi, mengasihi dan menerima. Tetapi cintanya hanyalah menyakiti, mengasari dan menyeksa diri. Semakin banyak dia memberi, semakin jauh cintanya lari.
Hijjaz - Hablur-hablur rindu sudah lama ternoktah dalam hidupnya. Kesepian membuatkan dia sering bermimpi di siang hari. Namun tidak pernah terlintas di mindanya akan terbit satu saat di mana dia mula merindui insan yang terlalu berbeza. Namun menyayangi lelaki itu bagaikan menyayangi bayang-bayang sendiri. Semakin jauh dikejar semakin dirinya ditinggalkan. Suatu masa dia sudah lelah mengejar bila hakikat maha nyata terhampar di hadapan mata. Mungkin ini takdir azali, satu langkah abadi membongkar sebuah tragedi.
Komen aku:
Hah, cerita ini sememangnya menarik untuk dibaca. Penyampaiannya lebih baik berbanding novel SAKTI CINTA.... aku tidur 1.30 pagi semata-mata hendak menghabiskan pembacaan aku dan teringin nak tahu penyudah cerita walaupun aku dah boleh mengagak macamana kesudahannya....
Untuk novel ini juga aku bagi 4 1/2 bintang, berbaloilah dibeli untuk dijadikan koleksi.

0 ulasan: