RSS

Selasa, 8 Disember 2009

SAKTI CINTA...

7.12.2009

Aku pilih novel yang tebal2 supaya aku rasa puas untuk mentelaah... he he he.

sinopsis:
Dina Azura membuka matanya perlahan-lahan. Ada air jernih bergenang di kelopak matanya saat itu. Ingatannya terhadap Diazey tidak pernah surut... Sejak dia menjejakkan kaki ke bumi Detroit, hanya beberapa kali Diazey menghubunginya. Itupun lelaki itu lebih byk bercakap dgn mamanya. Selepas itu panggilan Diazey tak pernah muncul lagi. "Diaz perlukan masa untuk bersendirian, Dina. Sepanjang kes itu berlangsung, saya lihat dia tenang. Tapi saya tahu, jauh di sudut hatinya, dia menyimpan kecewa. Mana mungkin dia tidak berasa bersalah kerana menuduh ayah sendiri. Jika saya di tempatnya, mungkin saya tak mampu melakukannya." Kata-kata Johan siang tadi singgah semula di gegendang telinganya. Dia melepaskan keluhan berat. Terasa perit dadanya mahu bernafas, sedang kepiluan semakin bercambah di hatinya. Dan untuk beberapa ketika, dia termenung sendirian di situ sehingga terlelap.
Komen aku: ???????
Untuk novel ini aku kena tumpukan betul2 kepada pembacaan aku kerana banyak betul watak2 yang muncul dan setiap watak saling kait mengait... dalam keluh kesah aku mentelaah, aku berjaya habiskan novel ini dalam masa 2 hari sahaja....apa taknya aku bangun seawal 3 pagi untuk membacanya kerana tak sabar untuk tahu pengakhiran cerita.... Sebenarnya aku kurang sihat dan tak boleh tidur...daripada aku mengiring kanan mengiring kiri baik aku habiskan pembacaan aku...
Cerita Anita Aruszi ni memang best tapi olahannya aku rasa kurang mantap berbanding novel yang aku baca sebelumnya. Anyway aku hadiahkan 4 1/2 bintang untuk novel ini. Aku akan tunggu novel terbaru penulis ini. Selamat berkarya untuk Cg. Anita Aruszi...

0 ulasan: