RSS

Isnin, 20 Disember 2010

9 NYAWA...

Ini adalah novel ke-11 bacaan aku pd cuti sekolah kali ini. Aku hanya mensasarkan 10 so ni dikira melepasi target la....
Aku banyak masa lapang....so jangan jealous. Cuti kali ini aku betul2 cuti, tak kemana-mana...selain membersih dan mengemas rumah, aku hanya membaca novel saja di samping sekali sekala memenuhi undangan membaca yasin dan membaca quran... huh peringkat kampung je la. He he, sekali sekala nak bermesra dengan kekawan di kejiranan.... hanya itu caranya.
Sinopsis:


INTAN SURYANI Berkali-kali dia koma dan kemudian sedar semula... menyebabkan mamanya percaya bahawa dia mempunyai 9 nyawa berdasarkan sebuah mimpi. Dihitung jumlah ‘nyawa’ yang diambil daripadanya, lalu mengundang trauma. Sungguh dia tidak percaya... ketika koma, rohnya menyaksikan jasad sendiri yang terbujur kaku.


HAKIM Si buta lagi yatim piatu ini menyara adiknya dengan penuh tanggungjawab. Hatinya sungguh luhur. Sesiapa saja akan terusik melihat keikhlasannya. Anugerah TUHAN... mata hatinya lebih ‘celik’. Dia bisa mendengar suara mereka yang berada di sempadan, antara hidup dan mati.

Mereka berdua bertemu jua... di alam paranormal. Pertemuan itu merungkai sebuah kisah di sebalik cerita. Kejutan demi kejutan yang tidak disangka-sangka ter ungkai. Dan satu persoalan lain pula muncul - mengapa mereka tidak dipertemukan lebih awal?
Komen aku:
Hah, dah tamat novel pilihan aku yang ke-11 ini. Pada permulaan cerita, ada sedikit rasa boring masa membacanya.....bukan apa, lambat sangat nak sampai ke 'klimaks' penceritaan. Dah baca sampai 4/5 bahagian novel tu baru la nampak plot sebenarnya. Novel 9 Nyawa ni banyak sangat teka teki, tak tahu cerita tu menjurus ke mana, samada kisah cinta, kisah rompakan dan pembunuhan atau kisah hantu..ha ha. Bila dah nak habis...seronok juga la. Untuk novel ni, aku bagi 4 bintang....

0 ulasan: